نگاهی بر آمار و ارفام جان ملت ها

به نقل از سایت رسمی جام ملت‌های آسیا با پایان یافتن بازی‌های  مرحله گروهی تیم‌های ایران، امارات، کره جنوبی، استرالیا، ازبکستان، عراق، ژاپن و چین‌ به مرحله یک چهارم پایانی صعود کردند. 
 
*آمار و ارقام بدست آمده در بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است: 
 
*تیم‌های فوتبال ایران ، ژاپن و کره جنوبی هر کدام طی سه بازی انجام شده و در مرحله گروهی جام ملت‌هایث آسیا هیچ گلی دریافت نکردند. 
 
*ایران دارنده‌ عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال 1976 هم به 2 کلین شیت‌ رسیده و با نتیجه 2 بر صفر از سد عراق و 8 بر صفر از سد یمن گذشته بود شاگردان کی‌روش روز جمعه باید در مرحله یک چهارم پایانی بار دیگر به مصاف تیم فوتبال عراق بروند. 
 
* تیم فوتبال فلسطین نخستین حضور تاریخی خود در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرد و در این  تورنمنت فقط یک گل به ثمر رساند تنها گل فلسطین در دقیقه 84 توسط جاکاجبیشا‌ در دیدار 5 بر یک شکست خورده مقابل اردن ثبت شد. 
 
 *به طور متوسط در هر 24 بازی برگزار شده مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2.54 گل به ثمر رسید. 
 
*تیم فوتبال چین موفق شد برای نخستین مرتبه در تاریخ حضور خود در بازی‌های جام ملت‌های آسیا هر سه بازی نخست را با پیروزی به پایان برساند  

*چین تاکنون11 مرتبه در بازی‌های جام ملت‌های آسیا حضور داشته اما همیشه‌ در مرحله گروهی یک یا دو شکست را تجربه کرده بود. 
 
* حمزه‌ الداردور‌ ملی‌پوش اردنی هم در رکورد به ثمر رساندن 4گل در یک دیدار جام ملت‌های ‌آسیا با بهتاش فریبا( ایران- 1980)، علی دایی(ایران-1996) و اسماعیل عبداللطیف(بحرین-201) هم رکورد شد. حمزه  الدار دور در دیدار تیم‌های اردن- فلسطین به تنهایی 4گل وا د دروازه حریف کرد. البته رکورد 4گل زده علی دایی با بقله تفاوت جالبی دارد زیرا اسطوره فوتبال ایران در کمترین فاصله زمانی توانست هر 4گل را به ثمر برساند. 
 
*استرالیا با ثبت 8گل در مرحله گروهی  عنوان تیم پر گل را به خود اختصاص  داد. پس از استرالیا، تیم فوتبال ژاپن با 7گل و امارات با 6گل زده در  جایگاه‌های بعدی قرار دارند. 
 
*تیم فوتبال فلسطین با دریافت 11گل، بیشترین تعداد گل را در مرحله  گروهی جام ملت‌های آ‌سیا دریافت کرد. فلسطین از ژاپن 4گل، اردن 5 گل و عراق 2گل دریافت کرد. 
 
*علی منجوط ملی پوش تیم فوتبال امارات سریع‌ترین  گل جام‌ ملت‌ها را به ثمر رساند. او در دیدار امارات مقابل بحراین در ثانیه 14 توپ را وارد دروازه حریف کرد. 
 
*تیم فوتبال کره شمالی موفق شد پس از 23سال، نخستین گل خود در بازی‌های جام ملت‌های آسیا را مقابل عربستان صعودی به ثمر برساند. ریانگ یانگ جی در دقیقه 12 این گل را به ثمر رساند. هر چند کره شمالی در نهایت با حساب 4بر یک نتیجه را به عربستان واگذار کرد. 
 
*جام ملت‌های آسیا 2015 رکورد جهانی بیشترین تعداد بازی تساوی را شکست به طوری که 24 مسابقه متوالی بدون هیچ نتیجه تساوی خاتمه یافت. 
 
*رضا قوچان نژاد ملی پوش ارزشمند  تیم فوتبال ایران دیرترین گل‌  جام ملت‌ها را به ثمر رساند. قوچان نژاد در دیدار مقابل امارات موفق شد در دقیقه 90+1 تک   گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند. همین پیروزی موجب شد ایران صدرنشین گروه c شود. 

*دروازه بانان حاضر در جام ملت‌های ‌آسیا2015 تا به این جای کار مجموعا 135مهار  توپ داشته‌اند. 

*عمان سرانجام توانست به 487 دقیقه بازی بدون گل خاتم دهد و عبدالعزیز المنجالی توانست مقابل کویت گلزنی کند. عمان این بازی را با احتساب یک بر صفر برد.




برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: